tiistai 1. lokakuuta 2013

PEKONITON LOKAKUU? Anyone?



Oooouuu shit! Kello yli 12, lokakuun puolel! Joo, eli ei oo varmaan suomessa ihmistä joka ei oo kuullut vielä tästä lihattomasta lokakuusta. Se on tosiaan kantautunu kaikkien korviin varmaan just Doc/Madventuresin jäbien, Rikun ja Tunnan kautta. Nää jätkät otti joku aika sitten Leo straniukselt, se on siis ympäristöaktivisti tai jotain, haasteen vastaan liittyen ympäristönsuojeluun jne. Tunna lupas olla kuukauden ajelematta omalla autolla, ja Riku taas lupas olla kuukauden syömättä lihaa. Sit tää meni sitten haastamaan muutkin suomalaiset mukaan, ja ite ajattelin et juu, miks ei!

Itehän oon aika hyvä käyttämään lihatuotteita, varsinkin pekoni on kovassa käytössä mun ja kämppiksen keskuudessa. Siitä huolimatta päätin että kokeilen ainakin nyt tän kuukauden olla syömättä lihaa tai kanaa, kalasta en oo vielä ihan varma. Vois ihan itelle vittuillakseen jättää senkin pois. Riku tosiaan haasto ihmisiä olla syömättä, tai vähentämään sitä lihan syöntiä, eikä sitä kamalasti sillein selitelty et sallitaanko maitotuotteet, kananmunat, kala jne. Mut ajattelin et ehkä mä jätän nyt kuukaudeks pois liha-, kana- ja kalatuotteet. kivaa!

Tätä helpottaa kyl se, et mun nykyisessä koulussa on kasvisvaihtoehdot joka aterialle, ja salaatit on aina tosi hyviä, en usko että alkuun tuottaa ees mitään ongelmaa.


Muute, olin aika ovela ja alotin kirjottelee tätä sopivasti tähän syyskuun loppuun, onpahan sit ainakin jotain kirjotettavaa, ainakin liittyen siihen et miten just tää touhu lähtee etenemään, ja kai sitä välillä jotai muutakin.


Kommentteihin voitte hei laittaa et kui moni on myös osallistunu, ja et minkälaisella ruokavaliolla! Ja sit jotain kivoja ohjeita kasvisruoista, en mä jaksa linssikeittoo varmaan koko kuukautta syödä.



Sellast.

2 kommenttia:

  1. Kirjotata muute aika hyvi ja sillee ja ja öö.. Nii ja oon ite miettiny et musta tulis kasvis syöjä mut en sit tiiä voi kai tullakki :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiitti, aattelin ottaa tälläsen vähä rennomman linjan enkä tee koko blogii täyteen mitää kirjakielistä reseptisettii :Dd mutta kaippa niitäki tulee johonki välii joskus. Itestä ei ehkä kasvissyöjäks oo, mut ihan mielenkiintosta tällei ainaki yks kuukaus kokeilla!

      Poista